We know where we are going!
We have clear goals and a conscious vision for the future, and we hope that together we can mobilise forces that we could not do separately.
2020.10.07
A világ túloldalára került át a biztosítási piac növekedési motorja - Portfolio cikk
A feltörekvő piacok, ezen belül is Ázsia vált a globális biztosítási piac növekedési motorjává, az ázsiai biztosítók tulajdonosainak viszont még várniuk kell arra, hogy befektetéseik érdemben megtérüljenek – derül ki a McKinsey legfrissebb tanulmányából.
2010 és 2019 közt a feltörekvő gazdaságok adták a globális életbiztosítási díjbevétel-növekedés mintegy 52%-át. Míg 2010-ben a szektor díjbevételének 15%-át adták ki a feltörekvők, mára ez az arányszám 24%-ra nőtt. A torta is egyre nagyobb: 2582 milliárd dollár volt a biztosítók globális díjbevétele 2019-ben, míg 2010-ben ez a szám 1961 milliárd dollár volt, ez 621 milliárd dolláros növekedésnek felel meg.
Az egyéni járadékszolgáltatásból is egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a feltörekvők: részesedésük 84%-ot nőtt 9 év alatt. Tavaly a 390 milliárdos teljes szolgáltatási összegből 24%-a feltörekvő gazdaságokba irányult.
Bár a piac egyre nagyobb, az ázsiai biztosítók befektetői az amerikai és európai biztosítók részvényeinek hozamától jelentősen elmaradó hozammal számolhattak. 9,5 alatt ázsiai biztosítói részvényekkel körülbelül 20-30%-ot lehetett keresni, míg az amerikai egészségügyi és életbiztosítási szektor papírjai 270-280% körül hoztak.
A koronavírus-válság különösen megviselte az iparág részvényeit, ebben az időszakban azonban az ázsiai papírok felülteljesítők voltak. Januártól áprilisig az amerikai biztosítórészvények 45,3%-ot veszítettek értékükből, míg az ázsiai cégeknél ez a szám alig 24,5% volt, ami alig 1 százalékponttal maradt el az S&P 100 teljesítményétől.
A McKinsey elemzői úgy vélik, három tényezőt kell észben tartaniuk azoknak a biztosítóknak, amelyek a jövőben felülteljesítők akarnak lenni:
- Célszerű az ügyfélérintkezés minden pontját személyre szabni,
- érdemes rugalmas termékeket fejleszteni, melyeket a változó kamat- és szabályozói környezethez lehet igazítani,
- érdemes a munkaerő képességeit is folyamatosan ennek megfelelően alakítani, például kiképezni az értékesítőket minél több digitális csatorna használatára.