We know where we are going!
We have clear goals and a conscious vision for the future, and we hope that together we can mobilise forces that we could not do separately.
2022.06.17
Blokklánc alapú automatikus utasbiztosítást jelentett be az Allianz - Portfolio cikk
A késés és a járattörlés a légiközlekedés kezdete óta a repülőgépes utazások velejárói, ezért a legtöbb utasbiztosítási csomagban található erre vonatkozó fedezet. Az Allianz Hungária egyes csomagjai már eddig is megoldást kínáltak erre az eseményre, a blokklánc-technológia és az okosszerződések alkalmazásával csak a térítési mód változik meg: ezentúl egyszerűbbé válik az egész folyamat, már nincs szükség a biztosítási esemény bejelentésére, annak elbírálása automatikussá vált, amennyiben az ügyfél a szerződéskötés során megadja a járat számát és bankszámlaszámát, az ügyfélnek a biztosítás megkötésén kívül egyáltalán nincs teendője.
A kifizetés ugyancsak automatikusan történik meg a repülőgépjárat törlését vagy késését követően, a szerződéskötéskor megadott bankszámlaszámra.
"A későbbiekben az okosszerződések segíthetnek, hogy a biztosítások feltételeinek teljesülése könnyen nyomon követhető legyen bármilyen kötvény esetén, a biztosítótársaságok pedig a megfelelő adatforrások alkalmazásával pontosíthatják és gyorsíthatják a kárrendezési folyamataikat” – mondja Ferenczi Ádám, az Allianz utasbiztosításaiban alkalmazott blokklánc-megoldásokat fejlesztő Insurwiz Technology Kft. ügyvezető igazgatója.
A blokkláncokon létrehozott okosszerződések tulajdonképpen programkódok, amelyek egy előre meghatározott feltétel teljesülésekor, a szerződés szabályai szerint automatikusan tranzakciót indítanak, ami a láncon valamilyen állapotváltozást eredményez. A feltétel teljesülését, a szerződés végrehajtását és a tranzakciók követhetőségét a programkód szavatolja.
„A saját, Ethereum alapú blokkláncon futtatott okosszerződések összeköttetésben állnak külső adatforrásokkal, melyek alapján egyértelműen eldönthető, hogy az adott feltételek teljesülnek-e, a légi járat késett vagy törölték. Amennyiben egy járattal incidens történik, az okosszerződésben foglalt kötelezettségek alapján elindul a kárkifizetés az ügyfél felé, és ez nem igényel manuális beavatkozást sem az ő, sem az Allianz részéről, ráadásul mindez biztonságosan történik” – fejtette ki Ferenczi Ádám.
Az eddig napokig, sőt akár hetekig is tartó adminisztráció helyett a blokklánc-technológiának és az okosszerződéseknek köszönhetően az ügyfél huszonnégy órán belül hozzájuthat a termék szerződési feltételeiben meghatározott biztosítási összeghez.
Forrás