We know where we are going!
We have clear goals and a conscious vision for the future, and we hope that together we can mobilise forces that we could not do separately.
2021.06.24
Hogyan forgatja fel a technológia a biztosítási piacot? - Profitline cikk
Objektívebb kárrendezés
A fogyasztók nagy része már akkor a digitális térben van, amikor még csak gondolkodik a szerződéskötésen, ezért az olyan technológiák lehetnek nyerők az iparágban, amelyek segítik a tájékozódást, a szerződéskötést és baj esetén a kárrendezést. A blockchain segítségével a biztosító társaságok akár 50-60 százalékkal automatizálhatják back-office tevékenységüket, miközben az ügyfél objektívebbnek tartja az eljárást, a biztosító pedig esélyt sem ad a visszaélésekre. Ennek azonban feltétele, hogy a biztosító, az ügynök, a viszontbiztosító és a szabályozó is hozzáférjen ugyanahhoz a blockchain hálózathoz. A világ legnagyobb biztosítói és viszontbiztosítói a B3i keretében a blockchain technológia minél szélesebb körű kiaknázásán dolgoznak.
MI: tévedés kizárva
A mesterséges intelligencia térhódítása ebben a szektorban is megkerülhetetlen. Jelenleg az alkalmazása a hatékonyabb működésre és a minél jobb ügyfél-elégedettségre korlátozódik, a jövőben azonban az MI hatással lehet a biztosítási kockázatok azonosítására és azok értékelésére is. A technológia segítségével automatizálhatóvá válhatnak az összetett munkafolyamatok, a felhőben tárolás pedig meggyorsíthatja a szerződéskötés, kárrendezés ügymenetét, és ezzel együtt a tévedés lehetőségét is kizárhatja. Ma már az sem kérdés, hogy tovább erősödhet a chatbot jelentősége is: 2025-re az összes ügyfélkommunikáció több mint 90 százaléka tevődhet át a chatbot felületekre. Mivel ezek a csevegőrobotok mesterséges intelligencia alapúak, képesek az intelligens és hatékony kommunikációra az ügyfelekkel, a legtöbb felmerülő kérdésre választ adnak, így sok időt takaríthatnak meg ügyfélnek és biztosítótársaságnak egyaránt.
Segít a döntéshozatalban a robotika
Drónokról ma már a legtöbben hallottak, sokan személyes használatra is beszereztek egyet, a biztosítók azonban eddig nem használták ki a bennük rejlő lehetőségeket, pedig széles körben használhatóak lennének kockázatértékeléshez és -számításokhoz. Gyárak, nagy kiterjedésű vállalkozások felmérésében tökéletes partnerek lehetnek, hiszen ember által nehezen elérhető helyeket is meg tudnak mutatni. Az egyik legnagyobb potenciál azonban kétségtelenül a robotikában rejlik. A biztosítók egyre szívesebben alkalmazzák a robotizált folyamatautomatizálást (Robotic Process Automation, RPA), amely javítja a munkamenet hatékonyságát, gyorsaságát és pontosságát. A magyar fintech, a Blueopes például már a robottanácsadást kombinálja társadalom- és környezettudatos befektetéssel. A fejlesztés nagy segítség lehet például nyugdíjbiztosítások terén, segítségével elérhető a személyre szabottság és megfelelő időközönként újra súlyozható az ügyfél portfóliója.
VR és AR edukálja az ügyfeleket
Vajon hogyan forradalmasítja a virtuális valóság és a kiterjesztett valóság ezt a szektort? Lehetséges, hogy a virtuális térben kötünk majd szerződést, vagy azon keresztül méri fel a károkat a kárszakértő? A szakértők arra számítanak, hogy az AR és a VR jelentősen megkönnyíti majd a kárrendezést, és segít egy-egy baleset megfelelő, élethű szimulálásában, amelybe egyaránt bekapcsolódhat a biztosított, a rendőrség és a kárszakérő is. Emellett a biztosító az AR és VR segítségével sokkal pontosabban felmérheti előre a lehetséges károkat, az új technológia segítségével pedig arra is lesz lehetőség, hogy a káresetek elkerülése érdekében edukálja ügyfeleit. A kárrendezések, de akár az új szerződéskötések is gyorsabbak és hatékonyabbak lehetnek, hiszen a kiterjesztett és a virtuális valóság nem korlátozza az ügyfélszolgálat lehetőségeit hang-, video- vagy írásos kommunikációra.
Forrás