We know where we are going!
We have clear goals and a conscious vision for the future, and we hope that together we can mobilise forces that we could not do separately.
2019.12.11
Az életbiztosítási piacot egyszer már letarolta, most új területre lép az NN
A hazai piacon mindeddig kizárólag életbiztosítási termékeivel jelen lévő NN Biztosító jövőre elindítja nem-életbiztosítási üzletágát is. A döntés logikus: a nem-életbiztosítási piac az elmúlt években sokkal dinamikusabban bővült, az NN életbiztosítási portfóliója pedig folyamatosan öregszik. Három lépcsőben, két éven belül, három új termékkel indulnak, és ahogy 1991-es piacra lépésük után nem sokkal letarolták a hazai életbiztosítási piacot, most is méretükhöz méltó pozícióra pályáznak a nem-élet üzletágban.
Új tevékenységet indít Magyarországon az életbiztosításban 22 éve piacvezető NN Biztosító – jelentette be Sztanó Imre leköszönő elnök-vezérigazgató a társaság hétfőn délelőtti sajtótájékoztatóján. Két év leforgása alatt három termékcsaládot vezetnek be a hitelfedezeti, lakás- és utasbiztosítás terén, és terveik szerint meghatározó szerepet szánnak a digitális újításoknak.
A biztosító a kedvező piaci körülmények miatt döntött az üzletág aktivizálása mellett. A tavalyi 7,1 százalékos növekedés után 2019 harmadik negyedévében 11 százalékkal bővült a szektor díjbevétele az előző év azonos időszakához képest.
Ezen belül is a nem-életbiztosítási ágazat játszotta a főszerepet, amely több mint négyszer olyan gyorsan (17,1%) nőtt 2019-ben, mint az életoldal (3,8%).
Az NN Biztosító két év alatt három új termékcsaládot dob piacra. Elsőként egy hitelfedezeti és jövedelempótló biztosítást tervez elindítani, amelyet banki partnereken keresztül értékesítene a biztosító. Ezen a piacon az MNB szeptember végi statisztikáiban 15,1 százalékkal magasabb szerződésszám állt a nem-élet üzletágban az egy évvel korábbiakhoz képest, és ennek a pozitív trendnek a további bővülésére lehet számítani a közeljövőben is.
Ezt követően 2020 második félében startolhat az NN lakásbiztosítási termékcsaládja, itt a banki partnerek mellett az online csatornákra és saját értékesítési hálózatára támaszkodna a társaság, végül a tervek szerint 2021-ben indul el az NN utasbiztosítása.
Ezen a piacon szintén jelentős növekedés várható, hiszen a lakosság erősödő utazási kedvének köszönhetően 2019 harmadik negyedévében is 13,7 százalékkal nőtt a díjbevétel ezen a területen az előző év azonos időszakához képest.