Mi tudjuk hová tartunk!
Határozott céljaink, tudatos elképzeléseink vannak a jövőt illetően, s reményeink szerint együtt, közösen olyan erőket mozgathatunk meg, melyre külön-külön képtelenek lennénk.
2021.03.01
Újabb fogyasztóbarát otthonbiztosítások indulhatnak - azenpenzem.hu cikk
Az MNB pozitívan bírálta el a Colonnade Insurance S.A. biztosító és a Generali Biztosító Minősített fogyasztóbarát otthonbiztosítási pályázatát is, így minkét társaság akár azonnal elindulhat azok forgalmazásával. Az új szereplőkkel együtt már hat biztosító kínálatában lesz elérhető a termék.
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) pozitívan bírálta el a Minősített fogyasztóbarát otthonbiztosítás (MFO) programra pályázatot benyújtó Generali Biztosító beadványát – adta hírül ma a felügyeleti hatóság. Tegnap a Luxembourgban bejegyzett Colonnade Insurance S.A. biztosítási fióktelepének pályázata lett sikeres. Mindkét társaság akár azonnal – de legkésőbb 60 napon belül – megkezdheti itthon az MNB-nek bejelentett minősített termékek forgalmazását.
Ezzel már hat piaci szereplő kínálatában jelenhet meg a termék. A múlt héten – negyedikként – a Groupama pályázata lett sikeres. Közel egy évvel ezelőtt az Union Biztosító kapta meg elsőként a minősítést, utána viszont meglehetősen sokat kellett várni a következő szereplőre. A Wáberer Biztosító pályázatát tavaly novemberben fogadta el az MNB, rá egy hétre pedig a KÖBE Közép-európai Kölcsönös Biztosító Egyesület is elnyerte a címet.
Piaci jelzések szerint a közeljövőben további intézmények tervezik pályázatukat benyújtani, s szinte minden hazai biztosító tervezi a fogyasztóbarát konstrukcióval való indulást. A fogyasztóbarát otthonbiztosítások ugyanakkora díjért magasabb szintű szolgáltatást nyújtanak az ügyfeleknek, fölösleges többletszolgáltatások és -kiadások nélkül, egyszerűen összehasonlítható módon, miközben a biztosítási szerződés egésze alatt ügyfélbarát kiszolgálást garantálnak. Az MNB pénzügyi stabilitási és fogyasztóvédelmi szempontból is fontosnak tartja, hogy a lakásbiztosítások piacán élénküljön a mai lanyha verseny az ügyfelekért.
A fogyasztóbarát otthonbiztosítás alapcsomagja elemi károkra s egyéb, a háztartásokegzisztenciáját alapvetően veszélyeztető tipikus kockázatokra nyújt fedezetet. Az alapcsomagban szereplő káresemények tartalmát (szűkített kizárásokkal és mentesülésekkel) az MNB egységesen, kötelezően határozta meg a biztosítóknak, családbarát, zöld és digitális szempontokat is figyelembe véve. Kiegészítő fedezetként a lakáshoz közvetlenül kapcsolódó, gyakoribb káresemények is biztosíthatók, amelyek egységes megnevezését a jegybank határozta meg. Ezeken túl további káresemények biztosítására is vállalkozhatnak a biztosítók.
A biztosítóval való kommunikáció, a kárbejelentés és a kárrendezés teljes folyamata digitálisan is végezhető. Az ügyfél egzisztenciális helyzetét fenyegető károk esetén a biztosítók rendkívüli kárfelmérési és kárrendezési eljárást alkalmaznak. A kárrendezés időtartalma 100 ezer forint alatti kifizetési összegnél maximum 5, efölött 10 munkanap lehet. A lakásbiztosítás (a megkötése utáni 3. negyedévtől) 3 havonta igény szerint bármikor felmondható.