Mi tudjuk hová tartunk!
Határozott céljaink, tudatos elképzeléseink vannak a jövőt illetően, s reményeink szerint együtt, közösen olyan erőket mozgathatunk meg, melyre külön-külön képtelenek lennénk.
2019.12.09
Új üzletágat indít a legnagyobb magyar életbiztosító
Belép a nem-életbiztosítási piacra az eddig csak az életbiztosítási piacon működő NN Biztosító – jelentették be a társaság mai sajtótájékoztatóján. Logikus a lépés annak fényében, hogy az életbiztosítási piac évek óta gyenge növekedési számokat produkál, miközben a nem-élet üzletág szárnyal. Célszámokat egyelőre nem árultak el, de az „életbiztosítási piacvezető pozícióhoz méltó” méretet akar elérni a társaság a nem-életbiztosítási piacon.
Az elmúlt négy évben rohamtempóban öregedett az NN életbiztosítási portfóliója, azzal szembesült a társaság, hogy a portfólió közel harmada néhány év alatt lejár. Ezek 40%-át sikerült végül megtartania a biztosítónak, amit nagy eredménynek tartanak.
Ma a törlési százalékok, visszavásárlások rekord alacsonyak a biztosítónál - ismertette Sztanó Imre vezérigazgató, aki február 1-jétől az NN Group nemzetközi digitális igazgatójaként segíti majd a biztosítócsoport piacainak, többek között a magyar piacnak a munkáját. (Utódja a magyar NN élén január 1-jétől Michal Hucal lesz, ahogy azt két hete bejelentették. Hucal az NN lengyel biztosítójánál szerzett hasonló üzletág felépítésében tapasztalatokat).
Mára teljes mértékben digitalizálta, papírmentessé tette értékesítésének több mint 90%-át az NN, új CRM-rendszert vezetett be és automatizálta a kockázatelbírálást, a szerződések 30%-a megy már át ezen a „zöld folyosón”. Sikerült az értékesítők átlagéletkorának növekedését megállítani, és 50 év alá vinni. A termékmix is átalakult, az új értékesítésen belül a kockázati és kiegészítő életbiztosítások aránya eléri a 40%-ot. Futóalkalmazásuk (RunAddict) és ki-be kapcsolható balesetbiztosítási alkalmazásuk (protect.me) új ügyfeleket hozott a társaságnak.
28 év után elindítja nem-élet üzletágát is az NN a biztosító Czene Árpád igazgatósági tag vezetésével, ezáltal a biztosító a meglévő kompozit licencét felhasználva (vagyis új cég létrehozása nélkül) élet- és nem-élet szolgáltatásokat is nyújtani fog. A döntést többek között azzal indokolta Sztanó Imre, hogy a nem-élet üzletág sokkal erőteljesebben nő az életbiztosítási piacnál.
ELSŐKÉNT, 2020 ELSŐ FELÉBEN HITELFEDEZETI ÉS JÖVEDELEMPÓTLÓ BIZTOSÍTÁST, MAJD 2020 MÁSODIK FELÉTŐL LAKÁSBIZTOSÍTÁST, 2021-TŐL PEDIG UTASBIZTOSÍTÁS FOG ÉRTÉKESÍTENI AZ NN. ELŐBBIEKHEZ A BANKOKKAL IS SZERETNÉNEK EGYÜTT DOLGOZNI, A LAKÁSBIZTOSÍTÁST AZ ÖSSZES LEHETSÉGES CSATORNÁN ÉRTÉKESÍTENÉK (ÍGY AZ 1200 FŐS SAJÁT HÁLÓZATTAL ÉS ONLINE IS), AZ UTASBIZTOSÍTÁSOKKAL PEDIG SZÉP SZÁMMAL SZERETNÉNEK ÚJ ÜGYFELEKET NYERNI, ERŐTELJES ONLINE JELENLÉTTEL.
A lakásbiztosítások elindításának kiváló apropót ad a Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás védjegye, amely könnyebben összehasonlítható és magasabb szolgáltatási színvonalú terméket hoz a piacra – fogalmazott Sztanó Imre. Felmérésük szerint a jelenleg otthonbiztosítással rendelkezők 40 százaléka figyeli folyamatosan az elérhető lehetőségeket és 20 százalék tervez biztosítást váltani hamarosan.
Összességében sokmillió eurós befektetést igényel az új üzletág elindítása az NN-nél, amit alacsonyabb osztalékfizetéssel, több évre elosztva fognak kigazdálkodni. Célszámokat egyelőre nem árultak el, de az "életbiztosítási piacvezető pozícióhoz méltó" méretet akar elérni a társaság a nem-életbiztosítási piacon. Jelenleg 210 ezer életbiztosítási ügyfele van a társaságnak, 17% körül mozgó piaci részesedés mellett.