Rendszerüzenet
Mi tudjuk hová tartunk!

Mi tudjuk hová tartunk!

Határozott céljaink, tudatos elképzeléseink vannak a jövőt illetően, s reményeink szerint együtt, közösen olyan erőket mozgathatunk meg, melyre külön-külön képtelenek lennénk.

biztositas-a-fotelbol-koronavirus-idejen-ujabb-biztosito-lepett-portfolio-cikk

2020.04.27

Biztosítás a fotelből koronavírus idején: újabb biztosító lépett - Portfolio cikk

Digitális fejlesztést hajtott végre a Signal Iduna, amely lehetővé teszi a teljesen papírmentes, az ügyfél személyes jelenlétet nem igénylő, biztonságos szerződéskötést, még a teljes körű átvilágítást igénylő befektetéshez kötött (unit linked) életbiztosítások területén is - olvasható a bztosító közleményében.

A biztosító valós idejű hang- és videó alapú ügyfél-azonosítást vezetett be, ezáltal lehetővé válik, hogy az ügyfelek és értékesítő partnerek teljes biztonságban, személyes találkozás nélkül végezhessék munkájukat, a telefonos tanácsadástól a szerződéskötésig. Mindez papírmentesen, digitálisan, a unit-linked típusú életbiztosításoknál előírt teljes körű ügyfél-azonosítással működik.

 

Az egyes élet- és nem-életbiztosítási szerződéseink elektronikus aláírása – a biztosítás típusától függően - az alábbi új módokon történhet.

1. Digitális aláírás ügyfélkapun történő hitelesítéssel

Ez a szolgáltatás már a legtöbb nem-életbiztosítási és kockázati életbiztosítási termék esetében elérhető, ahol elegendő az úgynevezett egyszerűsített átvilágítás, mind magán-, mind jogi személyek számára. Az aláírás folyamata gyors és biztonságos. Feltétele, hogy az ügyfél rendelkezzen ügyfélkapu regisztrációval. Az ügyfél a biztosítótól kapott dokumentumokat, valamint a személyes okmányairól készült másolatot feltölti a hitelesítési felületre, majd a hitelesített és digitális aláírással ellátott dokumentumokat letölti és megküldi a biztosítónak.

2. Valós idejű ügyfél-átvilágítással (hang- és videó alapú azonosítás)

A biztosító másik fejlesztése a hang- és videó alapú ügyfél-azonosítási folyamat, amely alkalmas a teljes körű átvilágítást igénylő, nagyobb összegű unit-linked élet- és nyugdíjbiztosítások kötésére is.

A folyamathoz nincs szükség előzetes regisztrációra, csak egy internetkapcsolattal, videó- kamerával, mikrofonnal, hangszóróval rendelkező személyi számítógépre, tabletre vagy okostelefonra. Okoseszközök tekintetében a szolgáltatás Android és iOS készülékekről érhető el.

A szolgáltatás igénybevételéhez szükséges egyedi hivatkozási linket és a gyakorlati tudnivalókat e-mailben vagy sms-ben kapja meg az ügyfél. Az operátor a teljes folyamaton, élő videóchat formájában vezeti végig az ügyfelet, melynek végén elkészülnek a digitálisan hitelesített, ügyfél által aláírt dokumentumok.

A fentiek kizárólag a szerződés aláírásának folyamatára szolgálnak, ezt megelőzi egy – telefonon vagy online zajló – tanácsadás.

2019-ben összesen 24 ezer új unit linked élet- és nyugdíjbiztosítást értékesített a biztosító. Az életbiztosításoknál a digitális szerződéskötési folyamatot már két évvel ezelőtt bevezették, de egy ügyfélnyilatkozatot mostanáig papíron kellett aláírni – mondta el Daniel Kempchen vezérigazgató-helyettes.

 

Forrás