Rendszerüzenet
Mi tudjuk hová tartunk!

Mi tudjuk hová tartunk!

Határozott céljaink, tudatos elképzeléseink vannak a jövőt illetően, s reményeink szerint együtt, közösen olyan erőket mozgathatunk meg, melyre külön-külön képtelenek lennénk.

kulfoldre-utazol-erre-jo-a-biztositasod-piros-sarga-es-zold-besorolasu-orszagban-penzcentrum-cikk

2020.07.24

Külföldre utazol? Erre jó a biztosításod piros, sárga és zöld besorolású országban - Pénzcentrum cikk

Az utazási hajlandóság folyamatosan nő, és az alacsony fertőzöttségű európai helyekre ismét szívesen utaznak a magyarok. A koronavírus okozta bizonytalanság azonban továbbra sem múlt el teljesen, hiszen a járványügyi helyzet folyamatosan változhat minden országban. Mutatjuk, hogy e képlékeny helyzetben mire érdemes figyelni, mielőtt utasbiztosítást választ az ember.

 

Július elején megugrott a magyarok utazási hajlandósága, az utazni tervezők 26 százaléka ráadásul külföldi nyaralást tervezett, a legnépszerűbb úti célok között Erdély, Olaszország, Ciprus és Horvátország is szerepelt - derült ki a Magyar Turisztikai Ügynökség felméréséből.

Bár az azóta bevezetett beutazási korlátozások és az országok zöld, sárga és piros jelzéssel történő besorolása miatt sok utazni vágyó kényszerült újratervezni a nyaralását, még mindig sokan választják a külföldi üdülést. A nálunk kötött utasbiztosítások alapján a legtöbben a zöld jelzést kapott Horvátországban és Szlovéniában töltik az idei nyaralásukat, amely országokra mi jelentős díjkedvezményt is adunk

- mondja Lengyel Márk, az EUB elnök-vezérigazgatója.

Bármely úti célt választják is az utazni vágyók, a koronavírus tovább növeli az utasbiztosítások fontosságát, hiszen a megbetegedés reális veszélyt jelent bárhol a világon. Ha az utazók tisztában vannak azzal, hogy az adott útra megkötött utasbiztosításuk mire terjed ki, és mire nem érvényes, nem érhetik kellemetlen meglepetések. A legalapvetőbb kérdés ezekben az időkben, hogy az utasbiztosítás érvényes-e akkor, ha az ügyfél a külföldi nyaralás alatt megbetegszik a koronavírussal.

"Alapesetben - tehát a zöld besorolású európai országok esetén - a legtöbb biztosító vállalja a kockázatviselést, de ez nem törvényszerű. Biztosítónként, termékenként lehetnek eltérések, ezért javasolt mindig alaposan tájékozódni a szerződéskötés előtt" - hangsúlyozza Lengyel Márk. Hozzáteszi:

Nem csak a limiteket érdemes figyelni, hanem a szolgáltatások körét is. Az említett esetben mi például nem csak az orvosi ellátást vállaljuk, hanem a betegség miatt későbbre tolódott hazautazás többletköltségét, valamint a betegség miatt meghosszabbodott tartózkodás szállásköltségeit is a beteg plusz egy hozzátartozó részére.

Na és mi a helyzet a piros besorolású országokkal?

"Ilyenkor az az irányadó, hogy milyen kategóriában volt az úti cél a kiutazás napján: ha piros, akkor az a Külgazdasági és Külügyminisztérium által nem javasolt térségnek számít, vagyis eleve nem érvényes rá utasbiztosítás. Ha viszont időközben lesz piros, akkor természetesen ugyanúgy, a szerződésben vállaltak szerint teljesít a legtöbb biztosító" - hívja fel a figyelmet Lengyel Márk.

Fontos! A sárga besorolású országok fokozott biztonsági kockázatot rejtenek, de az utasbiztosítás érvényessége szempontjából nem különböznek a zöld kategóriájú országoktól.

És mi történik akkor, ha meghiúsul az utazás?

Ilyen esetben nem az utasbiztosítás, hanem a sztornó biztosítás jelenthet segítséget. Nem mindegy azonban, hogy milyen okból kifolyólag került lemondásra a befizetett utazás; a biztosítók csak a szerződésben tételesen felsorolt, nevesített esetekben fizetnek kártérítést. Általánosan elmondható, hogy nem érvényes a sztornó biztosítás, ha azért nem utazom el, mert félek a vírustól vagy elvesztettem a munkámat, sőt akkor sem, ha azért nem kerül sor az utazásra, mert az eredetileg zöld (esetleg sárga) kategóriájú célország időközben piros besorolást kapott. Az utóbbi esetben érdemes közvetlenül az utazásszervezőhöz, légijárat-törlésnél pedig a légitársasághoz fordulni.

Természetesen, ha még a kiutazás napja előtt, itthon diagnosztizálják a koronavírust az ügyfélnél, akkor az nálunk sztornó biztosítási eseménynek számít, tehát ha emiatt nem tud elutazni a biztosított, akkor az útlemondási biztosítás alapján térítünk

- teszi hozzá Lengyel Márk.

 

Forrás