Rendszerüzenet
Mi tudjuk hová tartunk!

Mi tudjuk hová tartunk!

Határozott céljaink, tudatos elképzeléseink vannak a jövőt illetően, s reményeink szerint együtt, közösen olyan erőket mozgathatunk meg, melyre külön-külön képtelenek lennénk.

viharkarok-magyarorszagon-pillanatok-alatt-eluszhat-a-teljes-vagyon-portfolio-cikk

2020.09.21

Viharkárok Magyarországon - Pillanatok alatt elúszhat a teljes vagyon - Portfolio cikk

Legalább egymillió magyar otthon nincs biztosítva, tehát védtelen a természeti csapásokkal, egyéb káreseményekkel szemben. A Pénzcentrum a legnagyobb hazai biztosítótársaságokat faggatta ki a lakásbiztosításokról.
 

Pénzcentrum által megkérdezett biztosítók szerint biztosító szerint legalább egymillió magyar lakáson nincs semmilyen biztosítás, de a pesszimistábbak szerint ez az arány elérheti a lakóingatlanok 30 százalékát is. 

A legjellemzőbb lakásbiztosítási káresetek kapcsán Berentés László, a Groupama Biztosító szolgáltatási igazgatója arról tájékoztatta a lapot, hogy a társaságnál a viharkárok vezetik a listát, de gyakori még a vezetékes vízkár, a felhőszakadás (beázás), a csonttörés, a csontrepedés, az üvegtörés, vagy repedés. Elmondása szerint ezekre az idei évben több mint 5 milliárd forintot fizetett ki a Groupama.

Az Allianznál évek óta a vezető kár ok a csőtörés, ebből regisztrálják a legtöbbet az év során. Az Uniqa tételes listát is küldött, amely szerint összesen 84 ezer kárt fizettek idén augusztus végéig 25 milliárd forint értékben. A leggyakoribbak a gépjármű károk, de az időjárási viszontagságok által okozott károk is jelentősek.

"Egy korábbi kutatásunk szerint az emberek a tűztől és a betöréstől félnek legjobban. Ezek a félelmek a kárstatisztikánkat tekintve vissza is igazolódnak: bár a darabszámot tekintve a károk viszonylag kisebb részét - mintegy 6 százalékát teszik ki -, de az okozott kár nagyságát tekintve már az összes kárkifizetés negyedét adják" - írta a portál megkeresésére az Aegon.

A lap arra is kíváncsi volt, az ügyfelek mennyire vannak tisztában azzal, mire terjed ki a biztosításuk, és a kapott válaszok alapján a kép eléggé lehangoló: az ügyfelek sokszor nincsenek tisztában azzal, hogy a termékük milyen károkra is fizet. A Pénzcentrum arra is kíváncsi volt, hogyan reagáltak a biztosítók a COVID-19 okozta helyzetre, hogyan történik most a kárbejelentés.

 

Forrás