Rendszerüzenet
Mi tudjuk hová tartunk!

Mi tudjuk hová tartunk!

Határozott céljaink, tudatos elképzeléseink vannak a jövőt illetően, s reményeink szerint együtt, közösen olyan erőket mozgathatunk meg, melyre külön-külön képtelenek lennénk.

a-vilag-tuloldalara-kerult-at-a-biztositasi-piac-novekedesi-motorja-portfolio-cikk

2020.10.07

A világ túloldalára került át a biztosítási piac növekedési motorja - Portfolio cikk

A feltörekvő piacok, ezen belül is Ázsia vált a globális biztosítási piac növekedési motorjává, az ázsiai biztosítók tulajdonosainak viszont még várniuk kell arra, hogy befektetéseik érdemben megtérüljenek – derül ki a McKinsey legfrissebb tanulmányából.

2010 és 2019 közt a feltörekvő gazdaságok adták a globális életbiztosítási díjbevétel-növekedés mintegy 52%-át. Míg 2010-ben a szektor díjbevételének 15%-át adták ki a feltörekvők, mára ez az arányszám 24%-ra nőtt. A torta is egyre nagyobb: 2582 milliárd dollár volt a biztosítók globális díjbevétele 2019-ben, míg 2010-ben ez a szám 1961 milliárd dollár volt, ez 621 milliárd dolláros növekedésnek felel meg.

Az egyéni járadékszolgáltatásból is egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a feltörekvők: részesedésük 84%-ot nőtt 9 év alatt. Tavaly a 390 milliárdos teljes szolgáltatási összegből 24%-a feltörekvő gazdaságokba irányult.

Bár a piac egyre nagyobb, az ázsiai biztosítók befektetői az amerikai és európai biztosítók részvényeinek hozamától jelentősen elmaradó hozammal számolhattak. 9,5 alatt ázsiai biztosítói részvényekkel körülbelül 20-30%-ot lehetett keresni, míg az amerikai egészségügyi és életbiztosítási szektor papírjai 270-280% körül hoztak.

mck3

A koronavírus-válság különösen megviselte az iparág részvényeit, ebben az időszakban azonban az ázsiai papírok felülteljesítők voltak. Januártól áprilisig az amerikai biztosítórészvények 45,3%-ot veszítettek értékükből, míg az ázsiai cégeknél ez a szám alig 24,5% volt, ami alig 1 százalékponttal maradt el az S&P 100 teljesítményétől.

mck4

A McKinsey elemzői úgy vélik, három tényezőt kell észben tartaniuk azoknak a biztosítóknak, amelyek a jövőben felülteljesítők akarnak lenni:

  1. Célszerű az ügyfélérintkezés minden pontját személyre szabni,
  2. érdemes rugalmas termékeket fejleszteni, melyeket a változó kamat- és szabályozói környezethez lehet igazítani,
  3. érdemes a munkaerő képességeit is folyamatosan ennek megfelelően alakítani, például kiképezni az értékesítőket minél több digitális csatorna használatára.

Forrás