Rendszerüzenet
Mi tudjuk hová tartunk!

Mi tudjuk hová tartunk!

Határozott céljaink, tudatos elképzeléseink vannak a jövőt illetően, s reményeink szerint együtt, közösen olyan erőket mozgathatunk meg, melyre külön-külön képtelenek lennénk.

hiaba-a-kevesebb-baleset-meglepte-az-autosokat-a-jovo-evi-kotelezo-ara-hvg-cikk

2020.11.24

Hiába a kevesebb baleset, meglepte az autósokat a jövő évi kötelező ára - HVG cikk

Hiába van, hogy sokan, alig ülnek autóba most, a biztosítási díjukon ez automatikusan nem fog meglátszani.

Régen látott alacsony baleseti statisztikákat közölt az ORFK alig egy hónapja, 10 423 személyi sérüléssel járó közlekedési baleset történt az év első kilenc hónapjában, szemben például a tavalyi évvel, amikor 12 304 történt ugyan ezen időszak alatt.

A szokásos év végi kgfb-kampány első napjaiban mégis azt tapasztalhatták az autósok, hogy 26 600 forintos átlagdíjon kötötték meg az új kötelezőjüket, ami hét százalékkal haladja meg a tavaly ilyenkor mért 24 800-as díjszintet a Netrisk alkuszcég adatai szerint. Vezess.hu kíváncsi volt mi lehet a magyarázata annak, hogy a kedvező adatok ellenére jelentékenyen drágult a biztosítás.

Három céget kérdeztek meg – egy alkusz céget és két biztosítót – amelyek egyöntetűen a forint rövid idő alatt bekövetkezett gyengülését jelölték meg elsőként: 330 helyett immár csaknem 360 forint egy euró, ami az alkatrész árakat drágította. A második ok a javítói munkadíjak változása, ami a rezsióradíjakat emeli.

Harmadik okként a Generalinál azt is közölték a Vezzessel, hogy a biztosítási díj alapvetően a várt kárgyakoriság és átlagkárok függvénye. 2021 első felében a vírushelyzet rendeződését várják, vagyis a kárgyakoriság visszatér (emelkedik) az átlagos szintre. A Generali szerint „időleges” és „egyszeri” hatás volt a tavaszi balesetszám-csökkenés, miközben a károk átlagos értéke erőteljesen növekedett idén is.

 
Ahhoz egyébként, hogy elinduljanak lefelé a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások árai, tartósan kellene pont a fenti folyamatok ellentétének megjelennie. Erősödő forint, a tartósan drága üzemanyag miatt csökkenő járműforgalom, kevesebb baleset/kárkifizetés, megálló alkatrész-áremelkedés. Ezek hiányában hosszabb távon is drágulást várnak, jellemzően legalább az inflációt követő mértékben.
 
 
Kapcsolódó cikk: