Rendszerüzenet
Mi tudjuk hová tartunk!

Mi tudjuk hová tartunk!

Határozott céljaink, tudatos elképzeléseink vannak a jövőt illetően, s reményeink szerint együtt, közösen olyan erőket mozgathatunk meg, melyre külön-külön képtelenek lennénk.

vallalta-megsem-kinalt-versengo-biztositast-az-erste-azenpenzem-hu-cikk

2021.06.08

Vállalta, mégsem kínált versengő biztosítást az Erste - azenpenzem.hu cikk

Az Erste Bank többes ügynökként az életbiztosításoknál egyáltalán nem, míg a nem életbiztosítások területén mindössze egy ágazatban kínált (ott is csak egy időszakban) versengő termékeket. Más problémákat is találtak. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) korlátozott terjedelmű – kizárólag a biztosításközvetítői tevékenységre vonatkozó – célvizsgálatot végzett az Erste Banknál. A feltárt jogsértések miatt – derült ki a jegybanki közleményből – a bankra 40 millió forint felügyeleti és 15 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabtak ki.

Mint megállapították: a bank többes ügynökként az életbiztosításoknál egyáltalán nem, míg a nem életbiztosítások területén mindössze egy ágazatban kínált (ott is csak egy időszakban) versengő termékeket. A többes biztosítási ügynöki engedéllyel rendelkező közvetítőknek pedig kellő számú a piacon hozzáférhető biztosítást kell személyre szabottan elemezniük és a fogyasztóknak átadniuk, így segítve ügyfeleik döntését. Ha a közvetítő csak egy biztosító vagy egy tulajdonosi körhöz tartozó biztosítók konstrukcióit kínálja – nyomatékosította az MNB –, akkor függő ügynökként működik, az ügyfelek érdekeit védő garanciális rendelkezéseket megszegve.

Fogyasztóvédelmi problémát jelentett az is, hogy a panaszokkal sem bántak az előírások szerint. Hiányzott például a panasz elutasításának indoka. Előfordult, hogy az ügyfél nem kapott teljes körű választ panaszára, illetve néhány esetben az Erste nem tudta kétséget kizáróan igazolni a panaszos megkeresésére adott válasza elküldésének tényét és időpontját.

Az ellenőrzés arra is rávilágított, hogy a bank többes ügynökként nem a jogszabályi előírásokkal összhangban teljesítette biztosítási igényfelmérési, illetve alkalmassági felmérési kötelezettségeit sem. Hosszabb ideje hiányzott a biztosításközvetítési tevékenységet irányító vezető is. A belső szabályzatok nem voltak alkalmasak az összeférhetetlenségi formák feltárására, s nem mérték fel az ösztönzők esetleges káros hatásait. Mindezek mellett nem volt megfelelő a felügyeleti adatszolgáltatás sem. 

Forrás