![Mi tudjuk hová tartunk! Mi tudjuk hová tartunk!](/_projects/mabiasz/uploads/slider/1/5bfbdb5fb63c1/5c3dec9155cc0-hu-5c3dec915316d-slider.png)
Mi tudjuk hová tartunk!
Határozott céljaink, tudatos elképzeléseink vannak a jövőt illetően, s reményeink szerint együtt, közösen olyan erőket mozgathatunk meg, melyre külön-külön képtelenek lennénk.
![hihetetlen-karokat-okoznak-a-netes-bunozok-milliokba-is-fajhat-egy-tamadas-az-aldozatnak-penzcemtrum-cikk](/_projects/mabiasz/uploads/content_pictures/bevezeto/6281006532db2/62810104242b4-hu-2018-01-home-office-1280x720.png)
2022.05.15
Hihetetlen károkat okoznak a netes bűnözők: milliókba is fájhat egy támadás az áldozatnak - Pénzcemtrum cikk
A szervezetek 90 százaléka nyilatkozta azt, hogy a támadás hatással volt a működési képességére, a magánszektor áldozatainak 86 százaléka pedig azt mondta, hogy üzleti forgalmat és/vagy bevételt veszített a támadás miatt. Magyarországon a vállalatok 97 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a támadás hatással volt a működésükre. A Sophos adatai szerint a közepes méretű szervezetek 83 százalékának volt kiberbiztosítása, amely kisegítette őt egy kibertámadás során. Magyarországon valamivel kevesebb rendelkeznek biztosítással: a megkérdezettek háromnegyede. Ennél többen Csehországban (89%) és Lengyelországban 91%).
A biztosító az esetek 98 százalékában ki is kifizette a felmerülő költségek egy részét vagy egészét. Az összes eset 40 százalékában állták a váltságdíj-kifizetést. Magyarország nem sokkal marad a globális átlag alatt: 100-ból 92 esetben fizetett a biztosító.
A kiberbiztosítással rendelkezők 94 százaléka nyilatkozott úgy, hogy az elmúlt 12 hónapban megváltozott a biztosítás beszerzésével kapcsolatos tapasztalata – fokozódtak a kiberbiztonsági intézkedések iránti elvárások, komplexebbé vagy drágábbá váltak a kötvények, és kevesebb szervezet kínál biztosítási védelmet. A kelet európai országokban hasonló eredményre jutott a felmérés.
Az elmúlt években a kiberbűnözők számára egyre könnyebbé vált a zsarolóvírusok üzembe helyezése, és szinte minden elérhető lett szolgáltatás formájában
– mutatott rá az elemzés kapcsán Chester Wisniewski, a Sophos vezető kutatója. A szakember szerint ehhez adódik, hogy sok kiberbiztonsági szolgáltató fedezte a zsarolóvírusok utáni helyreállítási költségek széles skáláját, beleértve a váltságdíjat is, ami valószínűleg hozzájárul az egyre magasabb váltságdíj-követelésekhez.
Az eredmények azonban azt mutatják, hogy a kiberbiztosítás egyre szigorúbbá válik és a jövőben a ransomware-ek áldozatai kevésbé lehetnek hajlandók, vagy kevésbé lehetnek képesek kifizetni az eget rengető váltságdíjakat. A szakember szerint ezzel együtt nem csökken a zsarolóvírusos támadások általános kockázata.
Forrás
Kapcsolódó cikk: https://www.penzcentrum.hu/biztositas/20220514/sokba-fajhat-a-figyelmetlenseg-kevesen-gondolnak-de-fontos-ilyen-biztositast-kotni-1124802