Rendszerüzenet
Mi tudjuk hová tartunk!

Mi tudjuk hová tartunk!

Határozott céljaink, tudatos elképzeléseink vannak a jövőt illetően, s reményeink szerint együtt, közösen olyan erőket mozgathatunk meg, melyre külön-külön képtelenek lennénk.

szinte-hihetetlen-tisztessegesebb-lakasbiztositasok-johetnek

2019.11.21

Szinte hihetetlen,tisztességesebb lakásbiztosítások jöhetnek!

A következő év első negyedévében jelenhetnek meg az első fogyasztóbarát lakásbiztosítási termékek. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) által erre kialakított rendszerben szigorú követelményeket szabtak meg, a biztosítók ajánlatait (úgy mint a lakáshiteleket) össze lehet majd hasonlítani.

Az MNB két éve elsőként a lakáshitelnél vezette be sikeresen a fogyasztóbarát minősítési rendszert (ma már tízből hat új lakáshitel ilyen), amit most második lépésként kiterjeszt az otthonbiztosításokra – jelentették be ma. A minősítés elnyerésére jövő év január 10-től pályázhatnak a védjegyet használni kívánó biztosítók. Az első fogyasztóbarát biztosítási termékek ennek nyomán leghamarabb 2020. I. negyedévétől válhatnak elérhetővé. A tájékozódást tavasztól jegybanki online összehasonlító weboldal is támogatja majd.

A fenti táblázatban foglaltuk össze azokat a jellemzőket, amelyeknek az új termékeknek meg kell felelniük. Mint látszik, szigorú követelményeket szabott meg a jegybank az új minősített otthonbiztosításoknál a kárrendezés, az ügyféltájékoztatás, a díjmódosítás terén, meghatározta az alapbiztosítási szolgáltatások minimum sztenderd jellemzőit, s javaslatot tett kiegészítő biztosítási szolgáltatási körre is. Az ügyfelek a biztosítóval teljes mértékben digitálisan kommunikálhatnak a tájékoztatások kérésétől, a nyilatkozatok kárrendezési dokumentumok beadásán át egészen a szerződés felmondásáig vagy módosításáig.
A biztosítók nem alkalmazhatnak önrészt, sőt megjelenhetnek az új értékre vállalt biztosítások is.
A minősítési rendszer bevezetése az MNB szerint élénkítheti a versenyt a lakásbiztosítások piacán, növelheti az ügyfél-mobilitást és erősítheti a digitalizációt is. A termék elsődleges célja – hangsúlyozták a jegybanki közleményben – , hogy az ügyfelek a pénzükért magas színvonalú szolgáltatást kapjanak. Ezt a díj és a szolgáltatás egyensúlyával, a biztosítási összeg meghatározása során az értékelvűséggel, a konstrukció érthetőségével (a szerződéskötéstől a kárrendezésig), a kárrendezés élethelyzethez igazodó és gyors folyamatával, s a családbarát, zöld és digitális szempontok fókuszba helyezésével biztosítják.
 
A biztosítónak az MNB elvárása alapján úgy kell kialakítania a díjstruktúrát – beleértve a kedvezmények rendszerét is –, hogy a már szerződött ügyfelek nem kerülhetnek kedvezőtlenebb helyzetbe az új szerződést kötő ügyfeleknél. A társaságok a szerződési feltételeik között alkalmazhatnak feltételhez kötött kedvezményeket, de a kedvezmény megvonása kizárólag a feltétel nem teljesítésének idejére történhet.

Szerző: Az Én Pénzem
 
Forrás