Mi tudjuk hová tartunk!
Határozott céljaink, tudatos elképzeléseink vannak a jövőt illetően, s reményeink szerint együtt, közösen olyan erőket mozgathatunk meg, melyre külön-külön képtelenek lennénk.
2019.12.11
Az életbiztosítási piacot egyszer már letarolta, most új területre lép az NN
A hazai piacon mindeddig kizárólag életbiztosítási termékeivel jelen lévő NN Biztosító jövőre elindítja nem-életbiztosítási üzletágát is. A döntés logikus: a nem-életbiztosítási piac az elmúlt években sokkal dinamikusabban bővült, az NN életbiztosítási portfóliója pedig folyamatosan öregszik. Három lépcsőben, két éven belül, három új termékkel indulnak, és ahogy 1991-es piacra lépésük után nem sokkal letarolták a hazai életbiztosítási piacot, most is méretükhöz méltó pozícióra pályáznak a nem-élet üzletágban.
Új tevékenységet indít Magyarországon az életbiztosításban 22 éve piacvezető NN Biztosító – jelentette be Sztanó Imre leköszönő elnök-vezérigazgató a társaság hétfőn délelőtti sajtótájékoztatóján. Két év leforgása alatt három termékcsaládot vezetnek be a hitelfedezeti, lakás- és utasbiztosítás terén, és terveik szerint meghatározó szerepet szánnak a digitális újításoknak.
A biztosító a kedvező piaci körülmények miatt döntött az üzletág aktivizálása mellett. A tavalyi 7,1 százalékos növekedés után 2019 harmadik negyedévében 11 százalékkal bővült a szektor díjbevétele az előző év azonos időszakához képest.
Ezen belül is a nem-életbiztosítási ágazat játszotta a főszerepet, amely több mint négyszer olyan gyorsan (17,1%) nőtt 2019-ben, mint az életoldal (3,8%).
Az NN Biztosító két év alatt három új termékcsaládot dob piacra. Elsőként egy hitelfedezeti és jövedelempótló biztosítást tervez elindítani, amelyet banki partnereken keresztül értékesítene a biztosító. Ezen a piacon az MNB szeptember végi statisztikáiban 15,1 százalékkal magasabb szerződésszám állt a nem-élet üzletágban az egy évvel korábbiakhoz képest, és ennek a pozitív trendnek a további bővülésére lehet számítani a közeljövőben is.
Ezt követően 2020 második félében startolhat az NN lakásbiztosítási termékcsaládja, itt a banki partnerek mellett az online csatornákra és saját értékesítési hálózatára támaszkodna a társaság, végül a tervek szerint 2021-ben indul el az NN utasbiztosítása.
Ezen a piacon szintén jelentős növekedés várható, hiszen a lakosság erősödő utazási kedvének köszönhetően 2019 harmadik negyedévében is 13,7 százalékkal nőtt a díjbevétel ezen a területen az előző év azonos időszakához képest.